Servicecentrum voor noordelijke polder in Halfweg

Servicecentrum Badhoevedorp gaat 15 december dicht
Servicecentrum Badhoevedorp gaat 15 december dicht
Foto: Josien Voogt

“Het was voor ons ook even schrikken dat de verhuurder van het gebouw van het gemeentelijke servicecentrum aan de Sloterweg in Badhoevedorp, vanwege woningbouw het huurcontract per 1 februari 2018 opzegde. Maar we hebben passende oplossingen zodat de dienstverlening in alle delen van de polder en dus ook in het noorden op peil blijft.”

Halfweg

Zo reageert wethouder Marjolein Steffens-van de Water op reacties, onder meer op social media, op het verdwijnen per 15 december 2017 van het servicecentrum in het dorp. De wethouder garandeert dat de dienstverlening in het noorden van de polder niet verandert. Met ingang van 2018 is het huidige gemeentehuis van Haarlemmerliede en Spaarnwoude, dat staat in Halfweg, het servicecentrum voor het noorden van Haarlemmermeer. Hier kunnen de Badhoevedorpers terecht.

Digitaal

Net als bij de gemeentebalie op Schiphol – op afspraak – voor reisdocumenten en natuurlijk ook in het raadhuis in Hoofddorp voor alle producten. Daarnaast kunnen ze gebruik maken van onze digitale dienstverlening. Want voor het doorgeven van een verhuizing hoef je tegenwoordig niet meer naar de gemeente toe. Dat geldt niet voor de aanvraag van reisdocumenten, daar moet je toch echt zelf voor langskomen. Wie geen tijd heeft om twee keer naar de gemeentebalie te gaan, kan zijn paspoort of identiteitskaart wel thuis laten bezorgen.

Beleid

“Het beleid was en is erop gericht om naast de dienstverlening vanuit het raadhuis in Hoofddorp, gebiedsgericht en decentraal te werken vanuit twee servicecentra. Eentje in het noorden en eentje in het zuiden van de polder. De inwoners kunnen in het raadhuis in Hoofddorp en in deze centra terecht voor alle vormen van basisdienstverlening, zoals burgerzakenproducten: paspoort, rijbewijs en verklaring van goed gedrag”, aldus Steffens op de site van de gemeente.

Ontmoetingsplaats

Behalve belangrijk voor decentraal en gebiedsgericht werken, worden de servicecentra ook ‘ontmoetingsplekken’ in de gebieden voor organisaties die met elkaar samenwerken zoals politie, vrijwilligersorganisaties en ketenpartners. Inwoners kunnen hier ook terecht voor gesprekken met de gebiedsmanager of andere medewerkers van de gemeente. (Bron: gemeente Haarlemmermeer)

Cookieinstellingen