Waardering passagiers voor KLM licht gedaald

De waardering van passagiers voor KLM is in het eerste half jaar van 2017 iets gedaald ten opzichte van vorig jaar. De piekproblemen op Schiphol hadden kennelijk slechts in zeer beperkte mate invloed.

Dat meldt KLM-topman Pieter Elbers in een column aan het personeel, aldus luchtvaartnieuws.nl  De zogeheten Net Promotor Score (NPS) van 40 lag  2 punten lager dan wat de maatschappij zich ten doel had gesteld.

‘Toch trots’

Elders is niettemin tevreden met het resultaat: “Alhoewel dit lager ligt dan ons doel van 42 mogen we best trots zijn dat de NPS stabiel bleef ondanks de moeilijke omstandigheden in de operatie, waaronder verstoringen door weersomstandigheden en de drukte op Schiphol”, stelt hij. KLM moet volgens de CEO doorgaan op de ingeslagen weg. “Ik vind het mooi om te zien hoe ‘Moving Your World’ de nodige positieve energie genereert om onze klanten die ‘memorable experience’ te geven.”

Betrokkenheid

In het kader van het ‘Moving Your World’ is KLM begonnen met de peiling van betrokkenheid van medewerkers. Dit gebeurt op verschillende plekken in het bedrijf door middel van de zogeheten EPS (Employee Promotor Score) Dit gebeurt volgens Elbers met korte tussenpozen, waarbij wordt besproken wat er goed en minder goed gaat. “Die laatste zaken worden met elkaar aangepakt met concrete acties die weer worden teruggekoppeld.” (Bron: luchtvaatnieuws.nl)

Cookieinstellingen