Schiphol neemt afscheid van ‘SeeBuyFly’; winkelen op luchthaven in nieuw jasje

Foto: Schiphol - newsroom

Reizigers die vanaf nu via de luchthaven naar het buitenland reizen, zien een nieuwe positionering voor winkels en horeca op Schiphol. Niet langer ‘SeeBuyFly’ maar de focus ligt op de totale online en offline shoppingbeleving en de internationale consument, waarbij Nederlandse iconen een belangrijke rol krijgen.

Zo biedt de luchthaven reizigers zowel nationaal als internationaal een herkenbare en veelzijdige winkel- en horeca-ervaring die alleen in Nederland te vinden is.

SeeBuyFly verdwijnt dus als apart merk uit het winkelbeeld, omdat de luchthaven zich meer gaat richten op een bredere winkel- en horecabeleving voor de Nederlandse en Internationale reizigers, terwijl de associatie van SeeBuyFly vooral gaat over de prijs van een product. Naast de rijkheid aan mooie winkels en producten biedt Schiphol ook moderne restaurants, exclusieve musea zoals het Rijksmuseum en Nemo, een bibliotheek en zoveel meer. Zowel in de terminal als ook op alle online kanalen waar een consument zich wil oriënteren, is de nieuwe positionering zichtbaar.

“We willen winkelen op Schiphol neerzetten in een vorm die bij de huidige tijdsgeest past waarin de beleving, internationalisering en online aanwezigheid een steeds belangrijkere rol spelen. We zijn ontzettend trots dat we met deze positionering en visuele stijl een winkelervaring kunnen neerzetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met Nederlandse iconen”, adus Wieke Vrielink, Sr Manager Marketing & Customer Experience bij Amsterdam Airport Schiphol

(foto’s: Schiphol Newsroom)

Nieuwe shopbeleving
Reizigers zien de verandering terug in een nieuwe visuele positionering voor winkelen op Schiphol die veelal de kleur oranje bevat, in typische en verrassende Nederlandse producten en in bekende en minder bekende nationale en internationale merken. Maar ook inspirerende ervaringen zoals het Rijksmuseum en NEMO, die onderdeel zijn van Schiphol’s Holland Boulevard in Lounge 2, zullen nog meer onder de aandacht worden gebracht bij reizigers.

De nieuwe identiteit zal op steeds meer plekken zichtbaar worden. Op Schiphol.nl is de winkelomgeving in de nieuwe stijl ingericht met rijkheid aan productinformatie. Ook kunnen reizigers zich thuis al oriënteren en eventueel al een product reserveren (Click & Collect). Maar ook in de terminal, in de winkels voor en na securitycontrole, is de nieuwe stijl zichtbaar in nieuwe uitingen en Nederlandse producten.

Unieke Dutch Experience
Naast het toonaangevende Rijksmuseum en NEMO, is er nog meer ‘Nederland’ te ontdekken op Schiphol, die de shoppingbeleving op Schiphol uniek maken. Bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe ‘Tastes of the lowlands’, meubilair van toonaangevende Nederlandse designers zoals Marcel Wanders, maar ook Nederlandse , verrassende en duurzame nieuwkomers als de Health Food Wall, de Yoghurt Barn en Soup&Bakery by de Verspillingsfabriek. Daarnaast worden er ook verschillende Nederlandse merken verkocht, zoals Tony Chocolonely in Lounge 3.

Cookieinstellingen